Zjistěte více o NÁS, našem MYŠLENÍ a ČINNOSTI
Tým
Příběh
Nultá hodina ve sklepě a garáži doma
Jak už to tak bývá, první vývoj probíhal doma ve sklepě a garáži. V éře eBay kolem roku 2000 se prostřednictvím nového internetového trhu prodávaly první světelné a zvukové předměty. O několik let později, když po celém světě začaly vznikat internetové obchody, jsme v roce 2006 otevřeli náš první internetový obchod s osvětlovací a zvukovou technikou showking.de. Během této doby se na práci podílela doslova celá Paulova rodina. Balení zásilek, vyzvedávání zboží, pořizování fotografií a popisů, odpovídání na e-maily zákazníků, řešení krizových situací a problémů a mnoho dalšího by nebylo možné bez velké podpory rodiny.
Zrození artplants
Na základě zkušeností s prodejem některých umělých rostlin v obchodě showking.de, pozorování a analýzy trhu bylo brzy jasné, že umělé rostliny mají potenciál. A tak se na konci roku 2008 zrodila myšlenka na internetový obchod s umělými rostlinami s velkým a kvalitním sortimentem. Pro obchod byl zvolen název artplants, složený z anglických slov "art" pro umění a "plants" pro rostliny. Než byla spuštěna první verze internetového obchodu artplants, uplynul celý rok, během něhož se hodně navrhovalo, programovalo, psalo a testovalo. Večer 1.1.2010 spatřily stránky artplants.de s přibližně 800 produkty konečně poprvé světlo světa. Krátce nato byl nový obchod showking.de spuštěn online. Mimochodem, název showking je složen ze slov "show" pro výstavní techniku a "king" s tvrzením, že je schopen nabídnout velký sortiment zboží.
Odchod do neznáma
Když Paul na začátku roku 2011 ukončil studium, musel se rozhodnout. Buď bude pokračovat jako dosud, tj. pracovat vedle studia a pak v zaměstnání, včetně podpory rodiny, nebo vymyslí něco jiného. Všichni členové rodiny, kteří pracovali sami, byli již do podniku zapojeni více než dostatečně. Navíc ve sklepě a garáži už nebylo místo. Musel se tedy rozhodnout, zda to nechá na pokoji, nebo se tomu bude věnovat na plný úvazek s plným nasazením a s externí pomocí, případně vlastních zaměstnanců. Většina známých a přátel viděla v úplné samostatně výdělečné činnosti jen negativa a radila spíše jisté zaměstnání s dobrým platem v IT odvětví. Jen jeho rodina a blízcí stáli za ním a doporučovali mu, aby to zkusil. Paul se rozhodl pro dobrodružství a proti jistotě stálého pracovního místa.
Regionální okružní jízda
Opustit milovaný sklep a garáž ve Waldbüttelbrunnu nebylo snadné. Nejprve jsme se vydali do 14 km vzdáleného Kleinrinderfeldu. Zde jsme si pronajali místnost o rozloze asi 60 m² v jedné firmě. Balíčky navíc nejprve balil externí pracovník. Po půl roce však již nebylo dost místa a my jsme se přestěhovali do Eisingenu. Z externího zaměstnance se stal první interní zaměstnanec a nyní bylo k dispozici přibližně 200 m² prostor pro sklad a kancelář. Během několika měsíců se tým stále rozrůstal a po dvou letech bylo na pořadu dne další stěhování do Höchbergu. Na téměř 600 metrech čtverečních se nyní cítí jako doma asi 25 zaměstnanců z různých zemí na částečný i plný úvazek. Přestože se v Höchbergu cítí zaměstnanci jako doma, další stěhování je již za rohem. Zpět do Waldbüttelbrunnu. Plány na stavbu vlastního hnízda jsou již v plném proudu. Zpět ke kořenům!
Vývoj
Vývoj trhu probíhal stejným tempem jako regionální objížďka. Od roku 2013 bylo mnoho výrobků artplants uvedeno nejen v jejich vlastním internetovém obchodě, ale také na platformách Amazon a eBay. Následovala internacionalizace v rámci evropských trhů Amazon a eBay. Nejprve Francie, pak Anglie a nakonec Španělsko a Itálie. Se značkou "INNA Glass" byl v roce 2014 položen základní kámen dalšího pilíře společnosti. Milá vzpomínka na dívku jménem "INNA" ze školních let se stala nedílnou součástí názvu značky. Strategie, které se osvědčily v oblasti showking & artplants, byly uplatněny také ve společnosti INNA Glas. Od té doby se nedílnou součástí sortimentu staly vysoce kvalitní skleněné výrobky z Evropy a svíčky z Německa. S postupující internacionalizací vznikla také další tržiště a platformy pro jednotlivé země. Dne 1.2.2018 následovalo znovuotevření nového internetového obchodu artplants. Nyní neuplyne týden bez interních a externích změn se všemi jejich vzestupy a pády.
Naše zásady
Mysli globálně, jednej lokálně! Snažíme se pracovat udržitelně a šetrně k životnímu prostředí a mnoho našich procesů jsme již změnili. Aby se nám podařilo tohoto cíle dosáhnout, bude následovat mnoho dalších kroků. Opětovné použití kartonů, vlastní výroba náplní, elektřina a plyn z obnovitelných zdrojů energie jsou jen některé z bodů, které bereme v úvahu. Jednáme podle této první zásady a snažíme se přispívat k ochraně klimatu a životního prostředí, ale ještě zdaleka jsme nedosáhli cíle.
Všichni lidé jsou si rovni! Proto je pro nás každý zaměstnanec a zákazník rovnocenný, bez ohledu na jeho původ, barvu pleti, pohlaví, víru, sexuální orientaci, věk, postavení nebo délku služebního poměru. Usilujeme se o další vzdělávání, harmonickou spolupráci, vzájemný respekt a komunikaci na úrovni očí. Pro nás se zkušenosti počítají!
Vyzkoušejte, vyhoďte a zopakujte! Tato druhá zásada se ve společnosti uplatňuje od samého počátku a zajistila, že se společnost artplants musela několikrát přetvořit a stále se přetváří. Rozmanitý tým artplants si toto tvrzení osvojil prostřednictvím nesčetných opatření, projektů a nápadů a nyní je zvyklý na NOVINKY se všemi pozitivními i negativními účinky.
Naše vize
Personalizované umělé rostliny vyrobené ze zcela biologicky rozložitelných komponentů, sortiment výrobků, které se z velké části vyrábějí v Evropské unii, logistika šetrná k životnímu prostředí a příklad pro ostatní společnosti v přístupu k životnímu prostředí, zaměstnancům a zákazníkům. Na tom tým artplants a jeho partneři pracují každý den od samého začátku! Přestože mnohé z našich umělých rostlin jsou vyrobeny z mnoha přírodních materiálů (např. přírodní kmeny, přírodní materiál z palmových vláken atd.), naše skleněné výrobky jsou většinou vyráběny v EU a mnoho věcí jsme již učinili vnitřně ekologicky šetrnými, jsme upřímně řečeno stále ještě daleko od bezchybnosti a obrovského kroku od našeho cíle. Jedno vám však můžeme slíbit: Ať to trvá jakkoli dlouho, nikdy neztratíme náš cíl ze zřetele! Změna je součástí naší DNA.